pondělí 17. února 2014

Moje pleť

Než začnu psát recenze na pleťovou i vlasovou kosmetiku, chci vám trochu přiblížit svoji pleť a vlasy, ať víte, že když něco fungje pro mě, možná to bude fungovat i pro vás, pokud vás trápí to stejné co mě ;-) .

Moje pleť je mladistvá, kombinovaná (mastí se v T-zóně, hlavně oblast nosu, trochu i brada). Dříve jsem měla pleť mastnou a problematickou, ale nikdy mě netrápilo velké cystické akné, jen černé tečky (na nose je mám doteď), a normální akné na čele, sem tam okolo nosu, vyjímečně na bradě a jinde na obličeji. Co se týče mastnoty, moje pleť se dost mastila, ale nijak drasticky, pudr nebyl vždy nutností.

Teď už jsem trošku jinde (naštěstí :D) a myslím, že ke zlepšení stavu mojí pleti z kosmetických přípravků přispěla hlavně micelárka od Biodermy Sébium a řada Effaclar od La roche-posay a možná i něco málo z toho, co mi předepsala kožní. Ale samozřejmě jsou v tom hormony a všechno možné...jak všechny víme...:D

Jak zmiňuji výše, moje pleť je kombinovaná, není nijak citlivá, místy je mastnější, místy bojuju se začervenáním (čti nos alkoholika) a pokud se mi udělá nějaký pupínek, z 99 % se objeví na hraně čelisti, nebo pod ní. To je momentálně krizová zóna, ale není to nic drastického. V zimě mívám na nose suché šupinky, v létě je nos mastnější, ale to není nic neobvyklého, co by nešlo lehce zamaskovat nebo odstranit. V zásadě jsem se svou pletí docela spokojená, vím že může být i hůř.

Roky mě trápí také akné na zádech a suchá kůže na chodidlech (v zimě dost), nohách a zadku. Proto možná budu zbytečně přísná na některá mýdla a sprcháče, protože jsou ty, které dokážou pokožku opravdu vylepšit, aniž by to slibovaly na obalu a ty, které jí dokážou ještě zhoršit. Někdo s hezkou kůží to možná tak nepociťuje a sprcháče tolik neřeší, já docela dost.

Co se týče vlasů jsou jemné, melírované, dlouhé. Mají sklon k poškozování (konečky, krepatění) a v délkách k přesušování (asi je to způsobeno častým mytím), ale myslím, že díky mojí péči vlasy vypadají zdravě. (Ať žije olej :D) Jediné jejich mínus a to dost nanic mínus je rychlé maštění. Uznávám, že jsem zmlsaná a zvyklá na pocit perfektně čistých vlasů, takže mi i začínající mastnota hrozně vadí a myju si je každý den. Vím že to není dobře a stále se snažím najít něco účinného, fungujícího a dokonalého, a jsem přesvědčená, že to časem najdu. Ať už v lékárně, nebo v drogerii či parfumerii.

Taky vás trápí rychle mastící se vlasy? A máte na to nějakou silnou zbraň? :)

Janice :)

Žádné komentáře:

Okomentovat